Sammenslutning af tre foreninger gavnede turistarbejdet i 2018

LØKKEN: Foreningen Løkken.dk har holdt et evalueringsmøde efter foreningens første sommer. Mødet foregik i SuperBrugsens kantine.

Løkken.dk opstod som bekendt i foråret som en sammenslutning af Løkken Handelsstandsforening, Løkken Turistforening og Løkken Markedsføringsgruppe. Løkken.dk skal derfor varetage de samme opgaver, som de tre foreninger hidtil har gjort.

- Det har derfor været noget af et rutine- og brandslukningsår, fastslog formanden Stefan Karlborg på mødet.

- Sådan at forstå, at vi, med de til rådighed stående kræfter, måtte sørge for at fastholde de aktiviteter som der plejer at være ud fra de tidligere års koncepter.

- Sæsonen startede som sædvanligt med morgenbord på Torvet til pinsen, og derefter gik sæsonen over stok og sten. Løkken Borger & Haandværkerforening meddelte, at de ikke så sig i stand til at afholde Skt. Hans festen i år, men der SKAL være Skt. Hans fest i Løkken som der plejer, og så vi fik lidt travlt med det også, fortæller fortalte han videre.

Løkken.dk har desuden deltaget i turistudviklingsmøder i samarbejde med andre aktører i Hjørring Kommune samt et nyt destinations udviklingssamarbejde med Blokhus.

- Og begge samarbejder tegner sig spændende, understregede Stefan Karlborg.

Foreningen involverede sig også i Molefestivalen i form af faciliteter og arbejdstimer fra turistbureauet.

- Vi synes, det var naturligt. Det var et godt initiativ, og vi vil også gerne være med til at udvikle festivalen yderligere til næste år.

- Der er desuden nedsat et Kulturudvalg i Løkken.dk som skal samarbejde med andre kræfter for at få skabt et kunstmuseum i Løkken.

Det er besluttet, at der i forbindelse med efterår og jul bliver afviklet de traditionelle aktiviteter i Løkken. Programmet er klart.

Formanden understregede, at det er vigtigt, at alle foreningens medlemmer bliver aktiverede.

- Der er brug for at alle giver en hånd med, så får vi et fantastisk 2019. Turistbureauet skal gerne blive et kombineret erhvervs- og turistkontor som administrerer Løkken.dk. Det er bemandet med en gruppe unge mennesker med Amalie Andersen i spidsen, og de er fulde af energi, roste Stefan Karlborg.

Medlemmerne fortalte på mødet lidt om sæsonen 2018, og ikke overraskende var der badetøjsbutikkerne som fik armene højst op, men andre butikker bakkede også op. Der blev efterspurgt mere underholdning ved Summer by Night og bedre skiltning fortrinsvis ud til Nørregade, samt flere boder til fødevaremarkedet om onsdagen.

Da Løkken.dk også sørger for udgivelsen af Løkken Guiden i samarbejde med Nordjyske Medier, blev der gjort opmærksom på, at det er tiden at kontakte annoncekonsulenten for at komme med i guiden for 2019.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...