SEASIDE: God afstand og høj hygiejne gør gæsterne trygge og tilfredse

Skallerup Seaside Resort trodser Coronakrisen med sine tiltag i de 285 ferieboliger og på selve centeret.

Bestillingerne forud for næste sæson ser allerede lovende ud. Feriecenteret fremhæves af Destination Nordvestkysten for dets tryghedsskabende tiltag.

Det skriver Destination Nordvestkysten.

Da corona ramte i marts, og Danmark lukkede ned, var noget af det vigtigste for ledelsen af Skallerup Seaside Resort at få uddannet specielt rengøringsmedarbejderne hurtigst muligt i, hvordan man gør rent i en Corona-tid. Uddannelsen skete i samarbejde med 3F i Hjørring.

Feriecenteret er stort som en landsby med 285 ferieboliger, 11.000 kvadratmeter center med badeland og op mod 220 medarbejdere, så der var nok at tage fat på, siger centerets direktør Jørgen Høll.

- Vi har gjort alt det, som sundhedsmyndighederne har anbefalet, og jeg ser reglerne som et minimumskrav, og derfor har vi strammet dem yderligere, så vi har fx nedsat det tilladte antal, der kan være i vandlandet. Vores gæster skal ikke have oplevelsen af, at de kommer for tæt på andre. Desuden har vi lukket for alle eksterne besøgende i vandlandet. Det har da kostet, men når gæsterne har betalt for at bo hos os, så skal de også have første prioritet, siger Jørgen Høll.

Hos turismeorganisationen Destination Nordvestkysten, fremhæver projektchef Anna Oosterhof, hvor vigtigt det er for destinationerne, at de sikrer deres gæster den størst mulige tryghed.

- Spørgeundersøgelsen blandt godt 3000 sommerturister langs hele Vestkysten, som Epinion har lavet for os, viser, at 75 pct. af sommerens gæster helst ville undgå steder, hvor der var mange mennesker samlet, og at 37 pct. ville gå mindre ud end de plejer og blive dér, hvor de overnattede. De har haft behov for tryghed, og den har de fået mange steder – blandt andet i Skallerup, siger Anna Oosterhof.

Direktør Jørgen Høll understreger, at feriecenteret kun har fået positive tilbagemeldinger fra dets gæster, som har fuld forståelse for, at de fx ikke bare kan komme ind i vandlandet før der er nogen, der går ud.

- Vi har ikke leget politi overfor vores gæster, men de har selv været rigtig gode til at holde afstand og rette sig efter reglerne. Vi har gjort rigtig meget ud af at være synlige ved at gå ekstra soigneringsrunder og spritte af og gøre rent, så gæsterne kan se det og være trygge.

Jørgen Høll fortæller, at der kun har været ét tilfælde af Covid-19 på centeret.

- Vi valgte at være meget åbne om det på centeret, og det virkede beroligede på gæsterne. Og så har alle vore anstrengelser også haft til formål at sikre medarbejderne mod smitte, for hvis vi er så uheldige, at medarbejderne bliver ramt i fx køkkenet og restauranten, så bliver en vigtig del af vores virksomhed lagt ned. Derfor er det mindst lige så vigtigt for mig, at medarbejderne er beskyttet, og der går ikke en uge mellem, at alle sammen får en reminder om, at de skal huske at overholde alle hygiejneregler, siger direktør Jørgen Høll.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...