Elever fra 6. L på Løkken skole har skrevet om deres lejrskoletur til øen Hidra i Norge samt om et genbesøg af eleverne fra Norge

LØKKEN: Torsdag morgen efter morgenmaden, skulle vi ud i det dejlige vejr. #NOT. Vi skulle op i et af de store fjeld, det var ret sjovt at prøve.

På fjeldet skulle vi lave en slags stjerneløb igen. Det var møg koldt, og der regnede. Det var meget træls.

Da vi var kommet ned fra fjeldet igen, skulle vi spise madpakker, inde i en slags spisehytte, der var offentlig.

Efter vi havde spist vores madpakker, skulle vi igen på en slags stjerneløb, bare det ikke var på fjeldet denne gang.

Til sidst inden vi skulle tilbage til skolen igen, fik vi en stor kasse rejer, vi måtte pille og spise. Jeg kunne ikke selv så godt lide dem, så jeg pillede dem bare til min far;) Regine som havde prøvet vildt mange gange at pille rejer, spurgte om vi skulle se, hvem der hurtigst kunne pille en reje. Og vi prøvede, så mange gange! I starten kunne hun nå at pille fire rejer, mens jeg havde nået at pille en. Men til sidst, var jeg lige ved at være hurtigere end hende;)

Da vi kom tilbage til skolen, skulle vi begynde at pakke vores ting, hvilket jeg ikke lige fik gjort, ups.

Resten af dagen lavede vi egentlig ikke rigtig noget. Men om aften efter vi havde fået pitabrød, skulle vi prøve at smage gelé, Jeg syntes ikke det smagte så godt igen.

Fredag På gensyn, shopping og buffet:

Fredag morgen kl. 10, var vi på vej over med den lille færge, efter en travl morgen, og et virkelig hårdt farvel til alle de skønne norske mennesker.

Da vi havde kørt i 2 timer og et kvarter, var vi i Kristiansand.

Der shoppede vi indtil en time før vi skulle med færgen.

På vej hjem med færgen, var der en sindssygt lækker buffet, med den lækreste hindbærkage til dessert.

Alt i alt, var det en super god tur.

Efterfølgende har de norske elever også været på besøg i Danmark. De danske og de norske er kommet rigtig godt ud af de med hinanden. Der er kommet stærke venskaber ud af turen.

Tirsdag - Løkken og Action House:

Vi kom på skolen kl. 8:15 og fik at vide hvad vi skulle. De norske elever stod udenfor og ventede på os. Vi gik ud til dem. Vi blev inddelt i grupper og vi skulle vise dem rundt på skolen. Efter det skulle vi spille landskamp, men det var nordmændene, der vandt. Efter det skulle vi gå til Torvet og lave ”Kend Løkken” hvor vi skulle lave nogle opgaver om Løkken. Efter det havde de danske elever fri, og de norske skulle noget andet. Om aftenen skulle vi i Action House hvor vi spillede bowling, spiste pizza. Nogle spillede lasergame og andre kørte gokart. Det var mega hyggeligt.

Onsdag - Rubjerg Knude og hjemmebesøg:

Vi skulle være på skolen kl. 8:15 for der ventede en bus der skulle køre os til Rubjerg Knude. Da vi kom derop blev vi delt i to store grupper. Den ene skulle med Niels op i klitterne og de andre skulle med på strandfogedgården. Efter at have hørt om strandfogedgården skulle jeg til tandlægen, så ved ikke helt hvad de andre lavede men regner med at de byttede, så dem der var på strandfogedgården skulle op i klitterne og dem der var i klitterne skulle på strandfogedgården. Derefter tog de bussen hjem igen. Onsdag aften skulle to af de norske elever hjem til mig, det var Ida og Katharina. De kom kl. 18 og vi skulle spise boller i karry. Vi var inde på mit værelse, legede gemmeleg, spillede Just Dance og hørte musik og så skulle de hjem.

Det var hyggeligt.

Torsdag - Farvel til de norske elever:

Vi skulle være på skolen kl. 8:15 og vi gik ned til campingpladsen de boede på. Vi skulle sige farvel. Det var svært at gå, for der vidste vi, at vi måske ikke ville se dem igen. Det håber jeg at vi gør. Derefter gik vi tilbage på skolen og havde almindelige timer.

Jeg er heldigvis stadig på snap med de fleste af dem, og det er hyggeligt at holde kontakten.